Dołączył: 07 Mar 2018 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Piła Posiadane auto: VW T5
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 07 Mar 2018, 14:46
Temat postu:
VW T5 1.9 TDI 77 kW, wyrzuca płyn chłodniczy i grzeje silnik
Witam,
Szukałem posta o podobnej tematyce, lecz nie mogłem znaleźć jeśli gdzieś przeoczyłem to z góry przepraszam za zakładanie nowego postu.
Opiszę swój problem.. Wszystko zaczęło się w 2016 roku, we wrześniu przyszło na wymianę uszczelki pod głowicą przy przebiegu około 500 tys. km. W pewnym warsztacie wymieniali mi uszczelkę, ale spieprzyli robotę, ponieważ dostał się paproch i podczas odpalania dostał tłok, został wymieniony na nowy, a głowica została prawdopodobnie w tym jednym miejscu spawana po krótkim czasie na koniec 2016 roku w grudniu zaczęły się problemy z płynem chłodniczym ponownie, dałem samochód do innego mechanika, który wymienił uszczelkę po raz drugi, wszystko było dobrze, ale tylko przez rok czasu, zrobiłem w tym czasie około 50 tys. km. i w 2017 roku w grudniu zaczęły się pojawiać identyczny objawy jak wcześniej, było to dla mnie dużym zaskoczeniem, że znowu uszczelka pod głowicą, oddałem samochód do robienia temu samemu mechanikowi, który go robił 50 tys. km wcześniej, chciałem, żeby zrobił mi to na gwarancji, ale wypierał się, że to nie jego wina, a jako powód podał spawanie głowicy przez wcześniejszych mechaników i to była przyczyną, że były przedmuchy, dałem całkiem inną głowicę do założenia, wymieniłem uszczelkę trzeci raz ( w międzyczasie wziąłem tą spawaną głowicę do sprawdzenia na szczelność i okazało się, że z nią wszystko w porządku, jak najbardziej szczelna ), po przejechaniu 3 tys. km ponownie zapaliła się czerwona kontrolka od płynu, zaczęło ubywać płynu, przez około 8 tys. km jeździłem tak, ponieważ mechanik rozłożył ręce i nie miał już pomysłu, ale zaczęło wyrzucać płyn co raz częściej, zacząłem jeździć na popuszczonym korku, samochód zaprowadziłem do jeszcze innego warsztatu, wymieniłem pompę wody, żeby wyeliminować wszystkie przyczyny jakie mogą być, węże sprawdzone i odpowietrzone, ale nadal działo się to samo, płynu cały czas musiałem dolewać i do tego stopnia, że około 5l na 200-300 km, wymieniłem termostat na nowy i doszły kolejne objawy, samochód na zimnym podczas równej jazdy ( dodam, że trzymając gaz w jednym miejscu ) nagle mi delikatnie przyśpiesza, a temperatura rośnie do 90 stopni i po chwili spada do 50, jak już się nagrzeje do 90 stopni zaczął się grzać do 130, a po odpuszczeniu spada do 90 stopni. Jeżdżąc chwile po mieście trzymał mi temperaturę 90 stopni cały czas, ale kiedy stanąłem w miejscu, żeby go zgasić temp. spadła do 50 60 stopni i załączyły się wentylatory, zgasiłem samochód, a wentylatory chodziły jeszcze przez 10 minut.
Liczę na Waszą pomoc, ponieważ nie mam już żadnego pomysłu co się dzieje z tym samochodem.
Myślę, że miał ktoś identyczny przypadek i może się podzielić opinią.
Dołączył: 20 Cze 2013 Posty: 96 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bielsko-Biała Posiadane auto: AUDI A4 1.9TDI 110KM AFN VW polo 1.0 AER Trasporter T5 1.9 tdi VW Caddy 1.9 TDI BLS z DPF
Piwa: 13/0
Wysłany: Sro 07 Mar 2018, 18:12
Temat postu:
Re: ( Volkswagen T5 ) VW T5 1.9 TDI 77 kW, wyrzuca płyn chłodniczy i grzeje silnik
Dobrze by było byś podał jaki to silnik nikt z fusów nie wywróży , podejrzewam że to 2,5 TDI na pw podam tobie tel zadzwoń _________________ Pozdrawiam Tomek.
Dołączył: 06 Sie 2020 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): Niemcy Posiadane auto: VW t5 1.9 tdi 84 km
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 06 Sie 2020, 04:16
Temat postu:
Re: VW T5 1.9 TDI 77 kW, wyrzuca płyn chłodniczy i grzeje silnik
[quote="MT5"]Witam,
Szukałem posta o podobnej tematyce, lecz nie mogłem znaleźć jeśli gdzieś przeoczyłem to z góry przepraszam za zakładanie nowego postu.
Opiszę swój problem.. Wszystko zaczęło się w 2016 roku, we wrześniu przyszło na wymianę uszczelki pod głowicą przy przebiegu około 500 tys. km. W pewnym warsztacie wymieniali mi uszczelkę, ale spieprzyli robotę, ponieważ dostał się paproch i podczas odpalania dostał tłok, został wymieniony na nowy, a głowica została prawdopodobnie w tym jednym miejscu spawana po krótkim czasie na koniec 2016 roku w grudniu zaczęły się problemy z płynem chłodniczym ponownie, dałem samochód do innego mechanika, który wymienił uszczelkę po raz drugi, wszystko było dobrze, ale tylko przez rok czasu, zrobiłem w tym czasie około 50 tys. km. i w 2017 roku w grudniu zaczęły się pojawiać identyczny objawy jak wcześniej, było to dla mnie dużym zaskoczeniem, że znowu uszczelka pod głowicą, oddałem samochód do robienia temu samemu mechanikowi, który go robił 50 tys. km wcześniej, chciałem, żeby zrobił mi to na gwarancji, ale wypierał się, że to nie jego wina, a jako powód podał spawanie głowicy przez wcześniejszych mechaników i to była przyczyną, że były przedmuchy, dałem całkiem inną głowicę do założenia, wymieniłem uszczelkę trzeci raz ( w międzyczasie wziąłem tą spawaną głowicę do sprawdzenia na szczelność i okazało się, że z nią wszystko w porządku, jak najbardziej szczelna ), po przejechaniu 3 tys. km ponownie zapaliła się czerwona kontrolka od płynu, zaczęło ubywać płynu, przez około 8 tys. km jeździłem tak, ponieważ mechanik rozłożył ręce i nie miał już pomysłu, ale zaczęło wyrzucać płyn co raz częściej, zacząłem jeździć na popuszczonym korku, samochód zaprowadziłem do jeszcze innego warsztatu, wymieniłem pompę wody, żeby wyeliminować wszystkie przyczyny jakie mogą być, węże sprawdzone i odpowietrzone, ale nadal działo się to samo, płynu cały czas musiałem dolewać i do tego stopnia, że około 5l na 200-300 km, wymieniłem termostat na nowy i doszły kolejne objawy, samochód na zimnym podczas równej jazdy ( dodam, że trzymając gaz w jednym miejscu ) nagle mi delikatnie przyśpiesza, a temperatura rośnie do 90 stopni i po chwili spada do 50, jak już się nagrzeje do 90 stopni zaczął się grzać do 130, a po odpuszczeniu spada do 90 stopni. Jeżdżąc chwile po mieście trzymał mi temperaturę 90 stopni cały czas, ale kiedy stanąłem w miejscu, żeby go zgasić temp. spadła do 50 60 stopni i załączyły się wentylatory, zgasiłem samochód, a wentylatory chodziły jeszcze przez 10 minut.
Liczę na Waszą pomoc, ponieważ nie mam już żadnego pomysłu co się dzieje z tym samochodem.
Myślę, że miał ktoś identyczny przypadek i może się podzielić opinią.
Z góry dzięki,
Pozdrawiam. [/quote
Witam
Mam podobny problem ze swoim Vw t5 1.9 tdi 84km.
Czy u Ciebie już zagadka się rozwiązała??
Pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volkswagen T5 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.